Frandsen Fotografi

HJÆLP

Her kan du finde de meste gængse spørgsmål og svar.


HVAD ER ET FOTOSERIE-ID?
Dit barn har fået tildelt et fotoserie-id, som du skal benytte for at se portrætterne online. Dette nummer fremgik på bestillingsblanketten og vil blive tilsendt pr. mail, når portrætterne er klar til at blive udvalgt på hjemmesiden.
HVORDAN KAN DET VÆRE AT EN DEL AF BILLEDET ER SLØRET?
Det er fordi at vi fotograferer med hvad der hedder en lav dybdeskarphed, der giver et blødt og lækkert look med fokus på øjnene.
HVORDAN BESTILLER JEG FLERE MOTIVER ELLER SAMME MOTIV I BÅDE FARVE OG SORT/HVID?
Det kan du sagtens! Det gøres ved at bestille en pakke i fx. farve, og dernæst tilføje et andet motiv i sort/hvid.
Man skal vælge sort/hvid og farve hver for sig. Dette gælder nuancer, såvel som forskellige motiver.
HVAD NU HVIS JEG KUN VIL BEHOLDE KLASSEBILLEDET?
Så returnerer du blot portrætterne i den postkasse, der er opstillet på skolens kontor, og beholder klassebilledet. Mærk venligt kuverten med Jeres kundenummer, så vi kan sende en kreditnota på beløbet for portrætterne til Jer. Vær opmærksom på at I vil blive faktureret for portrætterne, såfremt vi ikke modtager samtlige portrætter fra Jer.
JERES BILLEDER SER HELT SPECIELLE UD, PHOTOSHOPPER I DEM MEGET?
Nej, vi skyder med et meget flatterende lys, og så justerer vi farverne og kontrasten i billedbehandlingen og fjerner ikke-permanente ting som f.eks. små sår.
KAN MAN SELV VÆLGE BILLEDER?
Hvis det er aftalt med skolen, så ja! Du kan via vores hjemmeside se billederne af dit barn, og foretage din bestilling på netop det billede, du bedst kan lide.
OBS! Dit billedvalg vil først være gældende i det din betaling er gået igennem online.
HVAD SKER DER, HVIS IKKE JEG UDVÆLGER ET BILLEDE ELLER LAVER EN ORDRE I WEBSHOPPEN?
Vores fotografer udvælger det billede, vi vurderer som værende det bedste af dit barn. Dette billede vil automatisk blive koblet til den bestilling, du foretog på bestillingsblanketten, som dit barn afleverede ved dagen for fotograferingen.
HVORDAN TILKNYTTER JEG SØSKENDE TIL MIN BRUGER?
Har du flere børn, der har fået taget billeder af vores fotografer, har du mulighed for at benytte samme bruger til at foretage dine bestillinger. Det gør du ved at tilføje endnu et "fotoserie-id" til din allerede eksisterende bruger. Det kan du gøre i højre hjørne under dit navn.
HVORDAN FORETAGER JEG EN BESTILLING?
Det gør du i første omgang på den bestillingsblanket, dit barn har fået udleveret i sin klasse. Denne bestilling kan dog ændres på vores hjemmeside, men vil først være gældende ved endt betaling. På din profil kan du under "ordrehistorik" få det fulde overblik over dine igangværende bestillinger.
ER MIN ORDREBEKRÆFTELSE BINDENDE?
Nej, det er de aktuelle bestillinger ved udvælgelsens deadline der bliver leveret til Jer på skolen. Du kan få et overblik over dine aktuelle bestillinger, ved at gå til Fotovælger. Der vil dine aktuelle bestillinger blive vist i din ordrehistorik.
HVORFOR HAR JEG IKKE MODTAGET MIT DIGITALE PORTRÆT?
Du modtager en betalingsbekræftelsesmail med et link til dit digitale portræt, når vi hæver betalingen for din ordre. Det sker desværre, at vores mail ryger i spamfilteret, specielt når det er en virksomhedsmail, vi har registreret. Ligger vores mail ikke der, så skriv en mail på foto@frandsenfotografi.dk, så sender vi en mail med et link til portrættet manuelt. Husk at man kun får det digitale portræt, hvis man har købt en af vores portrætpakker -og betalt for den.
HVAD HVIS JEG GERNE VIL RETURNERE ALLE BILLEDERNE?
Så kan du returnere alle billederne i postkassen der er opstillet på skolens kontor. Mærk venligst kuverten med Jeres kundenummer, så vi kan sende en kreditnota på beløbet for pakken til Jer. Vær opmærksom på at I vil blive faktureret for portrætterne, såfremt vi ikke modtager alle portrætter retur. Det samme gør sig gældende med klassebilledet.
HVORNÅR ER DER OMFOTO?
Der er omfoto ca. 2 uger efter at billederne er leveret på skolens kontor. Omfoto tilbydes kun til de skoler vi servicerer.